ITIL 4 Foundation Bridge + Examen
Volg de ITIL 4 Foundation Bridge training + examen. Gedurende de trainingsdag word je in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management ingevoerd, zodat je in je eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening naar jouw klanten.
Deze training wordt verzorgd door geaccrediteerd PeopleCert partner: Global Knowledge Network Netherlands.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
"*" indicates required fields
Training: ITIL 4 Foundation Bridge + Examen
Tijdens de ITIL® 4 Foundation Bridge training leert de deelnemer die al in het bezit is van een ITIL® V3/2011 Foundation certificaat begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL®4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.
Gedurende de dag wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management ingevoerd, zodat de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening naar de eigen klant.
Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL4 Foundation examen te maken.
Met deze training, waarbinnen ook een proefexamen wordt afgelegd is de deelnemer optimaal voorbereid voor het officiële ITIL4 Foundation examen (Nederlands of Engels).
De deelnemer ontvangt een examenvoucher, waarmee hij/zij thuis het examen kan maken.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Voor deze training is een ITIL V3/2011 Foundation certificaat vereist.
Iedereen die in het bezit is van een ITIL v3/2011 Foundation certificaten zich wil upgraden naar ITIL4.
IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces, is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.De Best Practice ITIL® geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL® is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice. De volgende onderwerpen komen aan de orde in deze ITIL training:
De basisbegrippen en principes van ITIL4
- Service en Value
- Service Relationships
De 4 dimensies van ITIL4:
- Organisatie en mensen
- Informatie en technologie
- Value stream en processen
- Partners en suppliers
De 7 ITIL Guiding Principles:
- Focus on value
- Start where you are
- Progress iteratively with feedback
- Collaborate and promote visibility
- Think and work holistically
- Keep it simple and practical
- Optimize and automate
Service Value System
Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support
Service Value Chain
- Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
- ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management; Service desk; Service level management
Het doel van de volgende ITIL practices:
- Information security management
- Relationship management
- Supplier management
- Service configuration management
- IT asset management
- Business analysis
- Deployment management
- Monitoring and event management
- Release management
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.
