ITIL 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services + Examen
Volg de ITIL 4 Business Relationship Management en verken het concept van het 'gebruikerstraject van clouddiensten'.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: ITIL 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services + Examen
This 3-day ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services training provides a vendor-neutral, user-centric guidance on developing a practical understanding of how cloud procurement and technology can integrate with and support broader business strategy and functions.
It explores the concept of the ‘cloud services user journey’ which aligns key ITIL concepts such as guiding principles and the service value chain to provide a holistic view and understanding of the entire procurement lifecycle.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved
There are no formal pre-requisites for studying Acquiring & Managing Cloud Services. The relevant key concepts from the ITIL 4 framework will be covered as part of the module, making it accessible to anyone interested in gaining critical skills in this area.
This course is aimed at anyone requiring vendor-neutral, user-centric guidance on developing a practical understanding of how cloud procurement and technology can integrate with and support broader business strategy and functions; regardless of sector, industry, or cloud maturity.
- Individuals continuing their journey in service management.
- ITSM managers and aspiring ITSM managers.
- ITSM practitioners managing the operation of IT-enabled & digital products and services, and those responsible for the end-to-end delivery.
- This course is structured around the ITIL customer journey.
- Practical guidance to help organizations navigate the steps of their cloud services journey.
- Provides vendor-agnostic best practice guidance that is not tailored to specific vendors and tools.
- Demonstrates how ITIL supports a clear and practical integration between cloud technology, cloud acquisition and broader business strategy and functions.
Cloud Basics
- Key components of ITIL4
- The role of cloud services in an organization
- Define requirements for adopting, and readiness to adopt, cloud solutions
- Types of cloud services and their applicability
Procuring and Onboarding
- Procuring cloud services in the ‘offer’ step
- Onboarding and offboarding cloud services
Cloud Strategy
- Managing the use of cloud services
- Evaluate and improve a cloud strategy
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.