ITIL 4 Foundation + Examen
Volg de ITIL 4 Foundation training + examen. Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leer je begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training ben je in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken.
De ITIL 4 Foundation training wordt verzorgd door Global Knowledge Network Netherlands een Accredited Training Organization of Peoplecert.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: ITIL 4 Foundation + Examen
Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.
Gedurende deze 3-daagse training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management ‘gedompeld’ en is het resultaat dat de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage leveren in de dienstverlening.
Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL® 4 examen te maken. Het examen is inbegrepen in de trainingprijs.
De examenspecificaties zijn als volgt:
- 40 Meerkeuzevragen
- Passrate: 26 vragen
- 60 minuten
- Gesloten boek
- Engelstalig of Nederlandstalig
Wil je meer weten over de prijs of andere zaken betreft certificering? Ga dan naar onze certificeringspagina of vraag het aan onze afdeling planning.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Voor deze ITIL® 4 Foundation training is geen specifieke vooropleiding vereist.
Iedereen die een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening zal na het volgen van deze training niet alleen een beter inzicht hebben in het belang van een perfecte (IT) dienstverlening, maar krijgt ook handvatten om dit mogelijk te maken.
De doelgroep bestaat uit medewerkers die zichzelf wil blijven ontwikkelen in de wereld van Service Management.
IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces, is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.De Best Practice ITIL geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice. De volgende onderwerpen vormen de inhoud van deze opleiding en gaan over van theorie naar praktijk:
De basisbegrippen en principes (introductie) van ITIL® 4
- Service en Value
- Service Relationships
De 4 dimensies van ITIL® 4:
- Organisatie en mensen
- Informatie en technologie
- Value stream en processen
- Partners en suppliers
De 7 ITIL® Guiding Principles:
- Focus on value
- Start where you are
- Progress iteratively with feedback
- Collaborate and promote visibility
- Think and work holistically
- Keep it simple and practical
- Optimize and automate
Service Value System
Service value chain elementen;
- Plan
- Improve
- Engage
- Design & transition
- Obtain / Build, Deliver & support
Service Value Chain
- Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
- ITIL® practices die de service value chain ondersteunen:
Het doel van de volgende ITIL® practices:
- Information security management
- Relationship management
- Supplier management
- Service configuration management
- IT asset management
- Business analysis
- Deployment management
- Monitoring and event management
- Release management
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
E-Learning
Ben je op zoek naar volledige zelfstudie? Wij bieden je de mogelijkheid om jouw training volledig in jouw eigen tijd te volgen. Uiteraard met het officiële lesmateriaal waarmee je de juiste kennis opdoet.
Wil je toch graag een dag persoonlijke begeleiding? Dan kan je altijd een extra lesdag bij boeken en de training als blended learning volgen!
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.
ITIL Foundation is het instapcertificatieprogramma dat een begrip biedt van de concepten, terminologie en elementen van ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Het legt de basis voor individuen die geïnteresseerd zijn in het ITIL-framework en hoe het kan worden gebruikt om de kwaliteit van IT-servicebeheer binnen een organisatie te verbeteren.
ITIL is een set van best practices voor IT-servicebeheer (ITSM) die zich richt op het afstemmen van IT-services op de behoeften van het bedrijfsleven. ITIL helpt organisaties hun risico’s te beheersen, sterke klantrelaties op te bouwen, kosteneffectieve praktijken vast te stellen en een stabiele IT-omgeving te bouwen die groei, schaal en verandering mogelijk maakt.
Een ITIL cursus is een trainingsprogramma dat de deelnemers voorbereidt op het ITIL Foundation certificeringsexamen. Tijdens de training krijgen de deelnemers les over de basisprincipes van ITIL, de vijf fasen van de ITIL-servicelevenscyclus (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement) en hoe deze kunnen worden toegepast in hun eigen werkpraktijk.
Het behalen van een ITIL-certificaat toont aan dat iemand met succes het ITIL Foundation-examen heeft voltooid en een degelijk begrip heeft van ITIL-principes. Dit certificaat wordt hoog gewaardeerd in het veld van IT-servicebeheer, omdat het bewijst dat de persoon bekend is met de relevante best practices en in staat is deze toe te passen binnen de organisatie waar hij of zij werkzaam is.