Communicatieve vaardigheden voor Helpdeskmedewerkers
Deze training richt zich op iedereen die zich wil bekwamen in het begrijpen en effectief toepassen van die persoonlijke vaardigheden die succesvolle communicatie tussen mensen mogelijk maakt ten behoeve van effectieve ondersteuning van eindgebruikers door Helpdeskmedewerkers
De cursusinhoud is toegespitst op de werkomgeving van Helpdeskmedewerkers.
Inhoud:
- Wat is communicatie
- Verbale / nonverbale / tonale communicatie
- Hoe verloopt communicatie
- De Helpdesk communicatie-omgeving
- Omgaan met agressie of conflicten
- Effectief Feedback geven
- Inlevingsvermogen / verwachtingen duidelijk maken
- Contact maken en “Rapport” opbouwen / spiegelen
- Gespreksstructuur
- Basis gedragseigenschappen
- “Luisteren, Samenvatten, Doorvragen”
- Praktijkoefeningen
Er is geen voorkennis nodig voor deze training.
Deze training is bedoeld voor iedereen die zijn of haar persoonlijke vaardigheden wil verbeteren om communicatie tussen mensen te bevorderen. Dit is essentieel voor Helpdeskmedewerkers om eindgebruikers efficiënt te ondersteunen. De inhoud van de cursus is specifiek afgestemd op de werkomgeving van Helpdeskmedewerkers.
In de klas, online of beiden.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.