Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230)
Volg de MB-230 Training Microsoft Dynamics 365 Customer Service. Microsoft Dynamics 365 Customer Service biedt elke organisatie een kans op klantsucces. Door tools te gebruiken zoals het automatisch aanmaken van dossiers en wachtrijbeheer, maak je tijd vrij om deze te besteden aan waar jij een grotere impact kunt hebben, rechtstreeks bij jouw klanten.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230)
De Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230) training biedt elke organisatie een kans op klantsucces. Door gebruik te maken van tools zoals het automatisch aanmaken van cases en het beheren van wachtrijen, maak je tijd vrij die je kunt besteden aan zaken die een grotere impact hebben, namelijk direct met klanten.
Zodra je de casus hebt opgelost kun je middels gegevensanalyse de belangrijkste details leren om soortgelijke gevallen sneller op te lossen of nieuwe problemen helemaal te voorkomen.
- Veelvoorkomende klantenservicescenario’s identificeren
- Een casusoplossingsproces voltooien
- Klantenservicegegevens analyseren
- Het verwerken van case management records automatiseren
- Kennisartikelen maken en gebruiken
- Rechten en service level agreements aanmaken en gebruiken
- Werken met omnichannel
- Werken met Aangesloten Klantenservice
- Werken met Customer Service Planning
- Werken met Customer Service-inzichten
- De klantenservice-app installeren en configureren
Deze training is bedoeld voor functionele consultants die werken met Dynamics 365 Customer Service of functionele consultants die werken met andere Dynamics 365 apps die hun kennis van Customer Service willen uitbreiden.
Een Dynamics 365 Customer Engagement Functional Consultant is verantwoordelijk voor het uitvoeren van ontdekkingen, het vastleggen van vereisten, het betrekken van materiedeskundigen en belanghebbenden, het vertalen van vereisten en het configureren van de oplossing en applicaties. De Functioneel Consultant implementeert een oplossing met behulp van out of the box mogelijkheden, codeloze uitbreidbaarheid, applicatie- en service-integraties.
Module 1: Overzicht klantenservice
In deze module leer je de basis van de klantenservice in Dynamics 365. We installeren en configureren de applicatie en leren over beveiligingsrollen, gerelateerde applicaties en analytics.
- Verwante service apps
- Analytics voor service
- AI voor service
- Klantenservice configureren
- Case records aanmaken
Na het afronden van deze modules ben je in staat om:
- De klantenservice applicatie te installeren en configureren.
- Veelvoorkomende klantenservicescenario’s herkennen.
Module 2: Case Management
In deze module leert u hoe u klantenservice cases kunt openen en oplossen, zowel handmatig als geautomatiseerd.
- Overzicht casemanagement
- Case records aanmaken
- Wachtrijbeheer
- Routing van cases
- Zaken oplossen
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
- Klantenservice cases te openen en oplossen.
- Het aanmaken en routeren van cases automatiseren.
Module 3: Service Level Agreements en rechten
In deze module leer je hoe je rechten en rechtensjablonen kunt definiëren en gebruiken, evenals service level agreements en hoe deze tools het oplossen van problemen mogelijk maken.
- Overzicht SLA en entitlements
- Rechten aanmaken en beheren
- SLA’s aanmaken en beheren
Na deze module bent kan je:
- Service Level Agreements aanmaken en gebruiken.
- Rechten aanmaken en gebruiken.
Module 4: Kennisbeheer
In deze module leer je hoe je kennismanagement kunt creëren en gebruiken. Daarnaast leer je de levenscyclus van kennisartikelen.
- Overzicht kennismanagement
- Schrijven en organiseren
- Kennisinhoud gebruiken
- Kennisinhoud beheren:
Na het afronden van deze module kan je:
- Kenniscontent creëren en beheren.
Module 5: Omnichannel
In deze module leer je werken met Omnichannel voor Dynamics 365 Customer Service.
- Routing van entiteitsrecords
- Routing en werkverdeling
- Berichtkanalen configureren
- Chat widgets implementeren
- Slimme assistentie oplossingen creëren
- Een Power Virtual Agents bot integreren
- Productiviteitstools
Module 6: Customer Service Planning
Leer hoe je de Customer Service Planning functie in Dynamics 365 Customer Service kunt gebruiken.
- Aan de slag met Customer Service Planning
- Customer Service Planning configureren
- Definiëren van en werken met boekbare resources
- Werken met services
- Werken met fulfillment voorkeuren
- Service activiteiten inplannen
- Dienstactiviteiten opnieuw inplannen en resources vervangen
- Aangesloten klantenservice
Module 7: Connected Customer Service
In deze module leer je hoe je Dynamics 365 Connected Customer Service kunt gebruiken en in te zetten bij het uitvoeren van daadwerkelijke zakelijke acties op de gegevens.
- Aan de slag met Connected Customer Service
- Apparaten registreren
- Apparaatbeheer en interactie
- IoT-waarschuwingen en opdrachten verzenden
- Customer Service inzichten
Module 8: Customer Service Insights
In deze module leer je hoe je Customer Service Insights om Artificial Intelligence (AI) te gebruiken in de Dynamics 365 Customer Service oplossing.
- Aan de slag met Customer Service Insights
- Werken met Customer Service call insights
In de klas, online of beiden.

Active Learning
Je maakt samen met je trainer een plan en gaat actief aan de slag. In een kleine klas verdiepen in wat je echt nodig hebt, inzoomen op zaken die je echt interesseren en overslaan wat je al weet of niet nodig hebt. Plan je lesdagen flexibel, neem real-life casussen mee en werk ze uit met je trainer. Verrijk je kennis en verbind het met alles wat je al wist.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.