MB-220

Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220)

4 dagen
Intermediate
Available in English

MB-220 Training Dynamics 365 Customer Insights – Journey. Met Dynamics 365 Customer Insights – Journey kunnen leads zakelijke relaties worden. Vind en koester meer verkoopklare leads door verder te gaan dan standaard e-mailmarketing. Verbind verkoop en marketing, automatiseer processen en neem slimmere beslissingen om de marketing-ROI te maximaliseren.

Na afronding van deze training kun je onder andere:

Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
Leads en customer journeys aanmaken en beheren
Klantinzichten bekijken, begrijpen en beheren
€ 2.195,-
Bekijk beschikbaarheid
Wat je van ons kunt verwachten
Beste lesmethode
Flexibel inplannen
Kleine klassen
100% Slagingsgarantie
Wat onze klanten vinden
Hulp of advies nodig?
Mail Sofie of laat haar je terugbellen.
info@master-it.nl 040-2323390

Training: Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220)

De MB-220 training behandelt de configuratie van de marketingtoepassing die nodig is om bedrijfsgroei te stimuleren. Er wordt ook ingegaan op leadbeheer, marketingformulieren en -pagina’s, segmentatie en e-mailmarketingberichten. Al deze onderdelen worden met elkaar verbonden door een interactief ontwerp van het klanttraject, inclusief de configuratie van evenementen en enquêtes.

  • Geavanceerde instellingen configureren
  • Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
  • Leads creëren en beheren

Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.

Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.

Module 1: Dynamics 365 Marketing configurerenIn deze module leer je het opzetten van Marketing Instance en het configureren van geavanceerde instellingen.

  • Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
  • Marketinginstellingen configureren
  • Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
  • Activa en content instellingen beheren

Na het afronden van deze module ben je in staat om:

  • Je Marketing applicatie in te stellen.
  • Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
  • Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
  • Domein authenticatie te configureren

Module 2: Klanten beheren in Dynamics 365 Marketing  Deze module behandelt het beheren van klanten als accounts of contactpersonen en hoe je dit door de levenscyclus van leads leidt.

  • Accounts en contactpersonen beheren
  • Leads creëren en beheren

Na het afronden van deze module kan je:

  • Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
  • Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
  • Een lead scoring model configureren.

Module 3: Marketingformulieren en -pagina’s beheren Deze module behandelt het maken van marketingformulieren en -pagina’s.

  • Formulieren beheren
  • Marketingpagina’s beheren

Na het afronden van deze module kun je:

  • Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina’s.
  • Een marketingpagina maken.
  • Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
  • Marketingformulier- en paginasjablonen maken.

Module 4: Segmenten en inschrijvingscentra beheren In deze module wordt behandeld hoe je verschillende soorten segmenten kunt maken, hoe u een inschrijvingscentrum kunt bouwen en hoe u dubbele opt-in kunt configureren.

  • Segmenten maken en beheren
  • Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
  • Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
  • Een segment bouwen.
  • Een inschrijvingscentrum maken.
  • Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.

Module 5: E-mails en journeys beheren in Dynamics 365 Marketing Deze module behandelt hoe je e-mailberichten en klanttrajecten aanmaakt in Dynamics 365 Marketing. 

  • Marketing e-mails maken
  • Klantreizen creëren
  • Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
  • Website bezoeken, URL’s omleiden en sociale berichten beheren

Na het afronden van deze module kunnen studenten

  • E-mailberichten maken en ontwerpen.
  • Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
  • Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
  • Een klanttraject creëren.
  • Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
  • Redirect URL’s configureren.

Module 6: Gebeurtenissen beheren In deze module wordt het creatieproces van het klanttraject besproken.

  • Een evenement maken
  • Een webinar-evenement maken
  • Evenementen promoten en beheren
  • Geavanceerde functies voor evenementbeheer

Na het afronden van deze module kun je:

  • Een evenement maken.
  • Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
  • Een evenement promoten.
  • De website van een evenement beheren.
  • De evenementinstellingen configureren.

Module 7: Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice Deze module laat zien hoe je enquêtes kunt maken en distribueren naar klanten.

  • Een enquêteproject maken
  • Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
  • Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen

Na het afronden van deze module kunnen cursisten:

  • Enquêtes beheren met behulp van projecten.
  • Een enquête creëren.
  • Een enquête personaliseren.
  • Een enquête distribueren naar klanten.

Module 8: Inzichten analyseren in Dynamics 365 Marketing In deze module leer je de insights-functionaliteit te gebruiken om gegevens met betrekking tot uw marketinginitiatieven te bekijken en te analyseren.

  • Marketinginitiatieven evalueren met analyses
  • De marketingkalender bekijken

Na het afronden van deze module ben je in staat om:

  • Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
  • Leads te scoren.
  • Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
  • De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
10
Jennifer Pereira
Ik heb hier de 2-daagse training Microsoft Dynamics 365 fundamentals gevolgd. Medewerkers zijn zeer hulpvaardig en denken ver mee, dit vond ik TOP! De Active Learning training met vakkundige trainster is me heel goed bevallen. De lunch was royaal en erg lekker! Kortom, wellicht tot ziens!
9,0
Willem de Lang
In Februari een 5-daagse training WS-11 (Server 2019) gevolgd in twee weken. Deze training was op basis van het Active Learning programma en dit is me zeer goed bevallen. De instructeur had voldoende tijd/kennis om vragen te beantwoorden en me verder te helpen wanneer ik vast liep.
9,5
Edwin Kruize
Bij Master IT train ik al jaren on-site in Eindhoven wat mij ontzettend goed bevalt. De Active Learning lesmethode is perfect voor mij en kan ik op mijn eigen tempo en onder goede begeleiding mijn studies volgen. De trainers hebben veel brede kennis en nemen de tijd voor je. 

In de klas, online of beiden.

Lesmethode Master IT

Active Learning

Je maakt samen met je trainer een plan en gaat actief aan de slag. In een kleine klas verdiepen in wat je echt nodig hebt, inzoomen op zaken die je echt interesseren en overslaan wat je al weet of niet nodig hebt. Plan je lesdagen flexibel, neem real-life casussen mee en werk ze uit met je trainer. Verrijk je kennis en verbind het met alles wat je al wist.

Lesmateriaal
Slagingsgarantie
Labomgeving
4 dagen voor € 2.195,-

Incompany

Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.

Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.

We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.

Maatwerktraining
Van A-Z geregeld voor jouw team
Trainer komt op locatie
Vervolg trainingen

Na het volgen van deze training kun je je verder ontwikkelen met deze aansluitende trainingen.

MB-220
Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220)
€ 2.195,-
Bekijk beschikbaarheid