Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220)
MB-220 Training Dynamics 365 Customer Insights – Journey. Met Dynamics 365 Customer Insights – Journey kunnen leads zakelijke relaties worden. Vind en koester meer verkoopklare leads door verder te gaan dan standaard e-mailmarketing. Verbind verkoop en marketing, automatiseer processen en neem slimmere beslissingen om de marketing-ROI te maximaliseren.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220)
De MB-220 training behandelt de configuratie van de marketingtoepassing die nodig is om bedrijfsgroei te stimuleren. Er wordt ook ingegaan op leadbeheer, marketingformulieren en -pagina’s, segmentatie en e-mailmarketingberichten. Al deze onderdelen worden met elkaar verbonden door een interactief ontwerp van het klanttraject, inclusief de configuratie van evenementen en enquêtes.
- Geavanceerde instellingen configureren
- Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
- Leads creëren en beheren
Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.
Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.
Module 1: Dynamics 365 Marketing configurerenIn deze module leer je het opzetten van Marketing Instance en het configureren van geavanceerde instellingen.
- Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
- Marketinginstellingen configureren
- Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
- Activa en content instellingen beheren
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
- Je Marketing applicatie in te stellen.
- Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
- Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
- Domein authenticatie te configureren
Module 2: Klanten beheren in Dynamics 365 Marketing Deze module behandelt het beheren van klanten als accounts of contactpersonen en hoe je dit door de levenscyclus van leads leidt.
- Accounts en contactpersonen beheren
- Leads creëren en beheren
Na het afronden van deze module kan je:
- Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
- Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
- Een lead scoring model configureren.
Module 3: Marketingformulieren en -pagina’s beheren Deze module behandelt het maken van marketingformulieren en -pagina’s.
- Formulieren beheren
- Marketingpagina’s beheren
Na het afronden van deze module kun je:
- Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina’s.
- Een marketingpagina maken.
- Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
- Marketingformulier- en paginasjablonen maken.
Module 4: Segmenten en inschrijvingscentra beheren In deze module wordt behandeld hoe je verschillende soorten segmenten kunt maken, hoe u een inschrijvingscentrum kunt bouwen en hoe u dubbele opt-in kunt configureren.
- Segmenten maken en beheren
- Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
- Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
- Een segment bouwen.
- Een inschrijvingscentrum maken.
- Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.
Module 5: E-mails en journeys beheren in Dynamics 365 Marketing Deze module behandelt hoe je e-mailberichten en klanttrajecten aanmaakt in Dynamics 365 Marketing.
- Marketing e-mails maken
- Klantreizen creëren
- Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
- Website bezoeken, URL’s omleiden en sociale berichten beheren
Na het afronden van deze module kunnen studenten
- E-mailberichten maken en ontwerpen.
- Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
- Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
- Een klanttraject creëren.
- Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
- Redirect URL’s configureren.
Module 6: Gebeurtenissen beheren In deze module wordt het creatieproces van het klanttraject besproken.
- Een evenement maken
- Een webinar-evenement maken
- Evenementen promoten en beheren
- Geavanceerde functies voor evenementbeheer
Na het afronden van deze module kun je:
- Een evenement maken.
- Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
- Een evenement promoten.
- De website van een evenement beheren.
- De evenementinstellingen configureren.
Module 7: Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice Deze module laat zien hoe je enquêtes kunt maken en distribueren naar klanten.
- Een enquêteproject maken
- Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
- Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen
Na het afronden van deze module kunnen cursisten:
- Enquêtes beheren met behulp van projecten.
- Een enquête creëren.
- Een enquête personaliseren.
- Een enquête distribueren naar klanten.
Module 8: Inzichten analyseren in Dynamics 365 Marketing In deze module leer je de insights-functionaliteit te gebruiken om gegevens met betrekking tot uw marketinginitiatieven te bekijken en te analyseren.
- Marketinginitiatieven evalueren met analyses
- De marketingkalender bekijken
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
- Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
- Leads te scoren.
- Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
- De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
In de klas, online of beiden.
Active Learning
Je maakt samen met je trainer een plan en gaat actief aan de slag. In een kleine klas verdiepen in wat je echt nodig hebt, inzoomen op zaken die je echt interesseren en overslaan wat je al weet of niet nodig hebt. Plan je lesdagen flexibel, neem real-life casussen mee en werk ze uit met je trainer. Verrijk je kennis en verbind het met alles wat je al wist.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.