Klantgerichtheid voor IT-professionals
Volg de Klantgerichtheid voor IT-professionals en leer hoe je van de werkelijkheid van de klant jouw prioriteit kan maken.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: Klantgerichtheid voor IT-professionals
Hoe goed iets ook bedoeld is, de kwaliteit van je dienstverlening wordt bepaald door de perceptie van je klant. In deze training leer je om de werkelijkheid van de klant tot jouw prioriteit te maken. Door het leren toepassen van klantgerichte communicatie en effectieve modellen, werk je in deze training aan klanttevredenheid, klantentrouw en verbeterde klantenservice.
Er is geen voorkennis vereist.
– Iedereen die interne of externe verkoop-of klantenservice levert- Servicedesk medewerkers- IT Professional
1. Introductie
- Leverancier naar keuze
2. Het Service Impact Model
- Impact van Service
- Het Service Impact Model
- Service Keten
3. Klantgerichtheid
- Wat Motiveert Klanten?
- Persoonlijke drijfveren
- Voorkeuren van de Klant
4. Het Service E.D.G.E. Model
- Fase 1: Establishing
- Tot stand brengen van Verstandhouding en Doelstelling
- Omgaan met boze klanten
- Omgaan met beledigende klanten
- Rollenspel
- Fase 2: Determining
- Bepalen van Behoeften en Stijl
- Luistervaardigheden
- Rollenspel
- Fase 3: Guiding
- Begeleiden met kennisoverdracht
- Benadrukken van voordelen
- Cross-Selling en Up-Selling
- Rollenspel
- Fase 4: Ensuring
- Oefening met ‘tegenwerkingen’
- Rollenspel
- Follow Up: Klantgesprek
5. Samenvatting
- Mijn Persoonlijk Commitment
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.