ITIL 4 Foundation (2-dagen) + Examenvoucher (Engels)
Volg de ITIL® 4 Foundation (2-dagen) training + examen bij Master IT. Deze verkorte training brengt jou in staat om in twee dagen jouw ITIL4 Foundation examen te kunnen maken. Deze training is uitermate geschikt voor een ieder welke al ervaring heeft met ITIL en het examen via deze kortere route wil behalen.
Deze training wordt verzorgd door geaccrediteerd PeopleCert partner: Global Knowledge Network Netherlands.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: ITIL 4 Foundation (2-dagen) + Examenvoucher (Engels)
Bij deze training zit een gratis proefexamen inbegrepen!ITIL is de standaard voor IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten in IT Service Management en integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. ITIL4 ondersteunt snelle, kwaliteitsgerichte en waarde-gedreven levering van IT-diensten binnen organisaties.
Tijdens de training leer je de basisprincipes en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de ITIL-principes, de theorie van het ITIL Service Value System (SVS), het model van de vier dimensies, de Service Value Chain (SVC) en de Practices (vergelijkbaar met processen) uit de IT Infrastructure Library (V3).
Deze ITIL Foundation-training bereidt je voor op het ITIL Foundation-examen. We adviseren 8-12 uur zelfstudie voorafgaand aan het examen. Daarnaast ontvang je gratis oefenexamens. Je krijgt een persoonlijke examenvoucher waarmee je binnen 12 maanden je online examen kunt inplannen, op een tijdstip en locatie naar keuze.
Je hebt basiskennis van automatisering.
Deze training is bedoeld voor professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en optimalisatie van procesactiviteiten binnen een IT-serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management-vaardigheden willen ontwikkelen volgens de nieuwste inzichten. Daarnaast is deze training geschikt voor mensen die al bekend zijn met eerdere versies van ITIL.
Introductie
IT-servicemanagement in de moderne wereld
Over ITIL 4
De structuur en voordelen van het ITIL 4-framework
Kernbegrippen van servicemanagement
- Waarde en waardecreatie
- Organisaties, dienstverleners, serviceconsumenten en andere belanghebbenden
- Producten en diensten
- Servicerelaties
- Waarde: resultaten, kosten en risico’s
De vier dimensies van servicemanagement
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners en leveranciers
- Waardestromen en processen
- Externe factoren
Het ITIL Service Value System
- Overzicht van het service value system
- Mogelijkheid, vraag en waarde
- De ITIL-richtlijnen
- Governance
- Service value chain
- Continue verbetering
Praktijken
- ITIL-managementpraktijken
- Algemene managementpraktijken
- Servicemanagementpraktijken
- Technische managementpraktijken
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
E-Learning
Ben je op zoek naar volledige zelfstudie? Wij bieden je de mogelijkheid om jouw training volledig in jouw eigen tijd te volgen. Uiteraard met het officiële lesmateriaal waarmee je de juiste kennis opdoet.
Wil je toch graag een dag persoonlijke begeleiding? Dan kan je altijd een extra lesdag bij boeken en de training als blended learning volgen!
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.