ILFN4-2

ITIL® 4 Foundation (2-dagen) + examen

2 dagen
Beginner

Volg de ITIL® 4 Foundation (2-dagen) training + examen bij Master IT. Deze verkorte training brengt jou in staat om in twee dagen jouw ITIL4 Foundation examen te kunnen maken. Deze training is uitermate geschikt voor een ieder welke al ervaring heeft met ITIL en het examen via deze kortere route wil behalen.

Hulp of advies nodig?
Laat je telefoonnummer achter, dan bellen we je binnen 30 minuten terug. 
Hidden
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Beste lesmethode
Kleine klassen
Flexibel inplannen
Leer wat jij nodig hebt

Training: ITIL® 4 Foundation (2-dagen) + examen

Tijdens deze 2-daagse ITIL® 4 Foundation cursus leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Ook wordt er ruime aandacht besteed aan 15 Practices (of zoals ze in de vorige ITIL edities genoemd werden: de processen). Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

Deze cursus is uitermate geschikt voor een ieder welke al ervaring heeft met ITIL en het examen via deze kortere route wil behalen. Voor meer diepgang en voor deelnemers zonder enige ITIL ervaring raden wij de 3-daags ITIL4 Foundation aan.

Gedurende deze 2-daagse training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management ‘gedompeld’ en kan de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening.

Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL® 4 examen te maken.

Een examenvoucher is inbegrepen in de cursusprijs. Wil je liever het examen na afloop van de training? Boek dan de 3-daags ITIL4 Foundation.

De examenspecificaties zijn als volgt:

  • 40 Meerkeuzevragen
  • Passrate: 26 vragen
  • 60 minuten
  • Gesloten boek
  • Engelstalig of Nederlandstalig

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Deze training is uitermate geschikt voor een ieder welke al ervaring heeft met ITIL en het examen via deze kortere route wil behalen. Voor meer diepgang en voor deelnemers zonder enige ITIL ervaring raden wij de 3-daags ITIL4 Foundation aan.

Iedereen die een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening zal na het volgen van deze training niet alleen een beter inzicht hebben in het belang van een perfecte (IT) dienstverlening, maar krijgt ook handvatten om dit mogelijk te maken.

De doelgroep bestaat uit medewerkers die zichzelf wil blijven ontwikkelen in de wereld van Service Management.

IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces,  is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.De Best Practice ITIL geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice.De volgende onderwerpen komen in deze training aan de orde:

De basisbegrippen en principes van ITIL® 4

  • Service en Value
  • Service Relationships

De 4 dimensies van ITIL® 4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL® Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen;

  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design & transition
  • Obtain / Build
  • Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL® practices die de service value chain ondersteunen:
  • Continual Improvement (inclusief het continual improvement model)
  • Change enablement
  • Incident management
  • Problem Management
  • Service request management
  • Service desk
  • Service level management
  • Het doel van de volgende ITIL® practices:

    • Information security management
    • Relationship management
    • Supplier management
    • Service configuration management
    • IT asset management
    • Business analysis
    • Deployment management
    • Monitoring and event management
    • Release management  
    10
    Jennifer Pereira
    Ik heb hier de 2-daagse training Microsoft Dynamics 365 fundamentals gevolgd. Medewerkers zijn zeer hulpvaardig en denken ver mee, dit vond ik TOP! De Active Learning training met vakkundige trainster is me heel goed bevallen. De lunch was royaal en erg lekker! Kortom, wellicht tot ziens!
    9,0
    Willem de Lang
    In Februari een 5-daagse training WS-11 (Server 2019) gevolgd in twee weken. Deze training was op basis van het Active Learning programma en dit is me zeer goed bevallen. De instructeur had voldoende tijd/kennis om vragen te beantwoorden en me verder te helpen wanneer ik vast liep.
    9,5
    Edwin Kruize
    Bij Master IT train ik al jaren on-site in Eindhoven wat mij ontzettend goed bevalt. De Active Learning lesmethode is perfect voor mij en kan ik op mijn eigen tempo en onder goede begeleiding mijn studies volgen. De trainers hebben veel brede kennis en nemen de tijd voor je. 

    In de klas, online of beiden.

    Klassikaal

    Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.

    Praktijkgerichte training
    Gecertificeerde trainers
    Hands-on opdrachten
    Afgestemd op de leerdoelen van de groep
    2 dagen voor € 1.195,-

    Incompany

    Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.

    Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.

    We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.

    Maatwerktraining
    Van A-Z geregeld voor jouw team
    Trainer komt op locatie

    Digitale brochure ontvangen?

    • Hidden
    • Hidden
    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
    ILFN4-2
    ITIL® 4 Foundation (2-dagen) + examen
    € 1.195,-
    Bekijk data