Digital Marketing Foundation
Volg de Digital Marketing Foundation training en leer een aanpak voor digitale marketing binnen jouw bedrijfsomgeving te ontwikkelen.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
Training: Digital Marketing Foundation
ChatGPT, First Party Data, intelligente agents en de transformatie van de zoekmarkt zijn slechts enkele van de belangrijke veranderingen die business en maatschappij beïnvloeden en daarmee ook marketing. We leven in een datagestuurde wereld waar de brede toepassing van AI de concurrentieregels in veel sectoren en aspecten van de samenleving heeft herschreven.
Data, analytics, generative AI, prompt engineering en algoritmes zijn de nieuwe marketingtools. Het in kaart brengen van klantreizen wordt bemoeilijkt door IP-adresmaskering, sessie-verversingen en cookie-blokkering. Derde partijen kunnen geen garanties meer geven over de data die ze verzamelen door blokkeringen van SDK’s op smartphones. Nieuwe regelgeving verandert fundamenteel hoe bedrijven consumentendata verzamelen, delen en gebruiken. Dit confronteert de traditionele marketeer met een geheel nieuwe wereld van data, AI, technologie, nieuwe tools, risico’s en ethische vraagstukken.
In dit leertraject begeleiden we marketingprofessionals door de veranderingen die door data en AI zijn teweeggebracht en die het marketinglandschap hebben hertekend. We helpen je nieuwe datagestuurde bedrijfsmodellen te begrijpen en hoe ze uitblinken in klantinzicht. We introduceren je in de nieuwe ‘tools of the trade’ en helpen je een aanpak voor digitale marketing binnen jouw bedrijfsomgeving te ontwikkelen.
Leerdoelen zijn:
- Begrijpen waarom data, data science en kunstmatige intelligentie essentieel zijn voor marketing.
- Basisvaardigheden in data en kunstmatige intelligentie voor marketing verwerven.
- Ontdekken hoe (first party) data en AI digitale marketing hebben getransformeerd.
- Je eerste AI-modellen bouwen voor de analyse van first party data.
- SEO en copywriting met ChatGPT / GPT-4, inclusief prompt engineering.
- Voorspellen van klantverloop of optimalisatie van conversieratio met data-analyse.
- Segmentatie door middel van clustering (en analyse per segment voor persona’s/ICP).
- Gedragsvoorspellingen met AI (motivatoren, conversie, verloop en patronen).
- Geavanceerd gebruik van AI uitleggen.
- Intelligente agenten achter Facebook, Netflix, Instagram, enzovoort.
- Hoe je een Smart Agent bouwt op maat van jouw context voor klantinteractie en inzicht.
- Growth hacking van zoekalgoritmes.
- Nieuwe regelgeving, ethische dilemma’s en risico’s beoordelen.
- Je digitale marketingaanpak ontwikkelen.
Deze training bestaat uit voorbereiding via een e-learning gevolgd door een interactieve trainingsdag op locatie. Enkel volgen van een e-learning is ook mogelijk.
Voor de Digital Marketing Foundation training is geen uitgebreide voorkennis vereist. De cursus is ontworpen om toegankelijk te zijn voor zowel beginners als professionals met enige marketingervaring.
Basiskennis van digitale marketing, online tools en data-analyse kan nuttig zijn, maar de training biedt de fundamentele inzichten en vaardigheden die nodig zijn om effectief te werken in de moderne digitale marketingomgeving
De doelgroep voor de Digital Marketing Foundation training bestaat uit:
- Marketingprofessionals die hun digitale marketingvaardigheden willen uitbreiden en up-to-date willen blijven met de nieuwste technologieën en AI-toepassingen.
- Marketingmanagers en campagneleiders die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van datagedreven marketingstrategieën.
- Ondernemers en start-up eigenaren die willen leren hoe ze digitale marketing kunnen inzetten om hun bedrijf te laten groeien.
- Digitale strategen en consultants die bedrijven willen helpen bij de digitale transformatie en het toepassen van AI in hun marketingaanpak.
- Professionals in traditionele marketing die willen overstappen naar of zich verder willen ontwikkelen in de digitale marketingwereld
- Why Digital Marketing?
- The paradigm shift in Data Driven business models
- What is AI?
- Search and how to be found
- Segmentation and customer behaviour analysis
- Using AI for creative communications
- Ethics of using AI in Marketing
- Your marketing plan for growth
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
E-Learning
Ben je op zoek naar volledige zelfstudie? Wij bieden je de mogelijkheid om jouw training volledig in jouw eigen tijd te volgen. Uiteraard met het officiële lesmateriaal waarmee je de juiste kennis opdoet.
Wil je toch graag een dag persoonlijke begeleiding? Dan kan je altijd een extra lesdag bij boeken en de training als blended learning volgen!
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.