Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support
Volg de training Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support en leer eindgebruikers te ondersteunen bij het benaderen van virtuele apps en desktops als onderdeel van een Citrix-oplossing.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
"*" indicates required fields
Training: Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support
In this Citrix Help Desk Support course, you will learn to support end-users accessing virtual apps and desktops as part of a Citrix solution.Learn how to use Citrix Director to interact with user sessions and to capture information for solving issues or escalating to the administration team. Gain foundational knowledge about the Citrix Virtual Apps and Desktops technology and an understanding of how components interact. You will learn about each component focusing on common user related issues that may arise, and how to apply a methodical approach to solve them using real world scenarios. By the end of the course, you will be able to solve or escalate end-user issues appropriately.
How to support end-users connecting to Citrix Virtual Apps and Desktops through Citrix Workspace App
- How to use Citrix Director to gather information and interact with user sessions
- A methodology to approach user related issues to minimize time to resolution
- An understanding of the Citrix Virtual Apps and Desktops solution and the role of the components
This course requires little to no previous experience with Citrix Virtual Apps and Desktops.
Built for those supporting a Citrix Virtual Apps and Desktops solution in a help desk or service desk capacity. An ideal candidate for this course interacts with end users to troubleshoot and resolve issues.
Module 1: Fundamental Architecture for the Help Desk Role
- Citrix Site Infrastructure and Deployment Models
- The Help Desk Role in the Fundamental Architecture
- Problem Resolution Methodology
- The Help Desk Role Goals
Module 2: Citrix Director and its role in Help Desk Support
- Citrix Director Role and Purpose
- Access to Director for Help Desk Administrators
- Common Director Monitoring Tasks
- Common Help Desk Administrator Troubleshooting Tasks
Module 3: Providing and Troubleshooting End User Access
- End User Access Overview
- Components in the Access and User Layers
- Support End User Access
Module 4: Citrix Workspace App
- Workspace App Types
- Deploying Citrix Workspace app
- Pass though Authentication
- Supporting Citrix Workspace App
Module 5: App and Desktop Launch
- FlexCast Architecture
- User Sessions
- App and Desktop Launch Process
- Supporting the App and Desktop Launch Process
Module 6: HDX Session – User Experience
- User Profiles
- HDX Technologies
- Supporting User Sessions
Module 7: Printing
- Introduction to Printing
- Printing Components Overview
- Supporting Printing
In de klas, online of beiden.
Klassikaal
Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.
Incompany
Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.
Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.
We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.
