CWS-115

Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support

2 dagen
Intermediate

Volg de training Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support en leer eindgebruikers te ondersteunen bij het benaderen van virtuele apps en desktops als onderdeel van een Citrix-oplossing.

Hulp of advies nodig?
Laat je telefoonnummer achter, dan bellen we je binnen 30 minuten terug. 
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Deze training is te volgen als:
Klassikaal
2 trainingsdagen
Incompany
Training op maat

Training: Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support

In this Citrix Help Desk Support course, you will learn to support end-users accessing virtual apps and desktops as part of a Citrix solution.Learn how to use Citrix Director to interact with user sessions and to capture information for solving issues or escalating to the administration team. Gain foundational knowledge about the Citrix Virtual Apps and Desktops technology and an understanding of how components interact. You will learn about each component focusing on common user related issues that may arise, and how to apply a methodical approach to solve them using real world scenarios. By the end of the course, you will be able to solve or escalate end-user issues appropriately.

How to support end-users connecting to Citrix Virtual Apps and Desktops through Citrix Workspace App

  • How to use Citrix Director to gather information and interact with user sessions
  • A methodology to approach user related issues to minimize time to resolution
  • An understanding of the Citrix Virtual Apps and Desktops solution and the role of the components

This course requires little to no previous experience with Citrix Virtual Apps and Desktops.

Built for those supporting a Citrix Virtual Apps and Desktops solution in a help desk or service desk capacity. An ideal candidate for this course interacts with end users to troubleshoot and resolve issues.

Module 1: Fundamental Architecture for the Help Desk Role

  • Citrix Site Infrastructure and Deployment Models
  • The Help Desk Role in the Fundamental Architecture
  • Problem Resolution Methodology
  • The Help Desk Role Goals

Module 2: Citrix Director and its role in Help Desk Support

  • Citrix Director Role and Purpose
  • Access to Director for Help Desk Administrators
  • Common Director Monitoring Tasks
  • Common Help Desk Administrator Troubleshooting Tasks

Module 3: Providing and Troubleshooting End User Access

  • End User Access Overview
  • Components in the Access and User Layers
  • Support End User Access

Module 4: Citrix Workspace App

  • Workspace App Types
  • Deploying Citrix Workspace app
  • Pass though Authentication
  • Supporting Citrix Workspace App

Module 5: App and Desktop Launch

  • FlexCast Architecture
  • User Sessions
  • App and Desktop Launch Process
  • Supporting the App and Desktop Launch Process

Module 6: HDX Session – User Experience

  • User Profiles
  • HDX Technologies
  • Supporting User Sessions

Module 7: Printing

  • Introduction to Printing
  • Printing Components Overview
  • Supporting Printing
10
Jennifer Pereira
Ik heb hier de 2-daagse training Microsoft Dynamics 365 fundamentals gevolgd. Medewerkers zijn zeer hulpvaardig en denken ver mee, dit vond ik TOP! De Active Learning training met vakkundige trainster is me heel goed bevallen. De lunch was royaal en erg lekker! Kortom, wellicht tot ziens!
9,0
Willem de Lang
In Februari een 5-daagse training WS-11 (Server 2019) gevolgd in twee weken. Deze training was op basis van het Active Learning programma en dit is me zeer goed bevallen. De instructeur had voldoende tijd/kennis om vragen te beantwoorden en me verder te helpen wanneer ik vast liep.
9,5
Edwin Kruize
Bij Master IT train ik al jaren on-site in Eindhoven wat mij ontzettend goed bevalt. De Active Learning lesmethode is perfect voor mij en kan ik op mijn eigen tempo en onder goede begeleiding mijn studies volgen. De trainers hebben veel brede kennis en nemen de tijd voor je. 

In de klas, online of beiden.

Klassikaal

Bij de klassikale lesvorm voor trainingen staat een ervaren docent voor de klas. De gecertificeerde, praktijkgerichte trainer begeleidt je door de lesstof, geeft uitleg, laat voorbeelden zien, geeft hands-on opdrachten en behandelt vragen. Alle cursisten leren in hetzelfde tempo en krijgen dezelfde lesstof. De docent bepaalt het tempo afhankelijk van de behoefte van de groep.

Praktijkgerichte training
Gecertificeerde trainers
Hands-on opdrachten
Afgestemd op de leerdoelen van de groep
2 dagen voor € 1.295,-

Incompany

Wist jij dat alle IT trainingen die we aanbieden op de website ook bij jouw bedrijf uitgevoerd kunnen worden? Zo volg je een maatwerk IT training (Incompany training) met al je collega’s. Jij kunt de training nog specifieker voor jouw bedrijf laten inrichten en het is zelfs mogelijk om een geheel maatwerk traject door ons te laten ontwerpen.

Je bespaart reiskosten en reistijd voor de deelnemers, doordat onze trainer bij jou op locatie komt. Op deze manier kun je meerdere deelnemers van jouw organisatie dezelfde training laten volgen. Dat is efficiënt en effectief! Samen heb je een gemeenschappelijke opleidingsbehoefte en daar gaan we je bij helpen.

We hebben jarenlang ervaring in het geven van maatwerk it trainingen. We kijken zorgvuldig naar de opleidingsbehoefte om volledig aan te sluiten bij je wensen. Zo formuleren we haalbare en concrete doelstellingen en deelnemers kunnen het geleerde in de praktijk toepassen. Op deze manier groeien deelnemers persoonlijk en professioneel op meerdere niveaus.

Maatwerktraining
Van A-Z geregeld voor jouw team
Trainer komt op locatie

Digitale brochure ontvangen?

  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
CWS-115
Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support
€ 1.295,-
Bekijk data